Nasze dyskusje

 Tolerancja. Jakie więzi łączą ludzi?

 

   Czym jest tolerancja?

Każdy z nas powinien wiedzieć, co oznacza być tolerancyjnym czy tolerować coś. Jest to poszerzanie swoich poglądów i poznawanie innych kultur, wierzeń. Dziś używamy tego słowa jako przeciwieństwo dyskryminacji i rasizmu. Tolerujemy inność innych ludzi, nie wytykamy ich palcami dlatego, że są inni, tylko zwracamy uwagę na ich postępowanie i charakter, a nie na religię lub ubiór.

Czytaj więcej...

            Osiągnięcie sukcesu jest priorytetem każdego człowieka. Całe życie stawiamy przed sobą różne cele, które pragniemy zrealizować. Sukces jest więc spełnieniem oczekiwań człowieka, zaplanowanym i zrealizowanym w przeciągu pewnego czasu. Postawienie sobie w życiu celów łączy się m. in. z dużymi obowiązkami, wytrwałością oraz pozytywnym nastawieniem do życia. Niejednokrotnie związane jest z krytyką innych osób wobec nas, co skłania do zastanowienia się nad sobą i jeszcze większą motywacją do pracy. Istnieje wiele innych czynników wpływających na osiągnięcie sukcesu przez człowieka, jednak jedno jest pewne – aby było to możliwe, trzeba ciężko pracować.

Czytaj więcej...

Bolesław Chrobry, bitwa pod Wiedniem, powstanie listopadowe, wszystko to wchodzi w skład historii, historii, którą każdy powinien znać, choć nie każdy chce, tłumacząc się tym, że się nigdy nie przyda, jest nudna albo po prostu jej nie lubi. Skoro jest nam niepotrzebna, to po co się jej uczyć?
Znajomość historii własnego narodu jest czymś w rodzaju patriotycznego obowiązku, właściwie jednym z najważniejszych patriotycznych obowiązków, bo, co odpowiemy, gdy ktoś nas zapyta o władców Polski albo o jakieś ważne historycznie wydarzenie? Ze swoją niewiedzą nie zabłyśniemy w czyichś oczach, a już na pewno nie będziemy postrzegani jako patrioci.

Czytaj więcej...

Czasy nieustannie ulegają zmianie. Coraz częściej słyszy się, że dla dzisiejszego pokolenia młodzieży słowa: „Bóg, Honor, Ojczyzna” tracą na znaczeniu. Dość często widzi się młodych ludzi dewastujących groby i pomniki poległych walczących w czasie I i II wojny światowej o granice i wolność. Zatem, co zmieniło się w naszych charakterach, że jesteśmy tak odmienni od tych z czasów Szarych Szeregów?

Czytaj więcej...

Może to zabrzmieć banalnie, gdy powiem, że moim ulubionym gatunkiem filmowym jest melodramat. Opowiada on o miłości, często nieszczęśliwej lub nieodwzajemnionej. Reżyser, jako głównych bohaterów, stawia kobietę i mężczyznę, których drogi przecinają się w różnych momentach życia. W przedstawionej historii scenarzysta zazwyczaj zawiera wątek dramatyczny, np. wypadek, choroba, pokonywanie barier i własnych słabości. Na drugim planie pokazani są bohaterowie kontrastowi, czyli ci, którzy symbolizują dobro oraz ci, którzy przeciwstawiają się tym dobrym ideałom.

Czytaj więcej...

Lekcje bywają różne, czasami są ciekawe i długo zostają uczniom w pamięci, czasami bywają po prostu nudne, a wtedy szybko się o nich zapomina. Są też takie, które uczą nie tylko uczniów, ale i nauczycieli – nauczyciele poznają wtedy poglądy młodych ludzi i współczesne problemy, które nierzadko są inne niż te z dawnych lat.

Czytaj więcej...

Jest kolejny lutowy wieczór. Za oknem robi się ciemno, zimno i niezbyt zachęcająco. Dzień zmierza ku końcowi. A teraz pomyśl, jak spędziłeś ostatnich kilka godzin, odkąd otworzyłeś oczy tego poranka. Właśnie ten dzień minął tak szybko, że nie uważamy, by był istotny, jeśli brać pod uwagę nasze całe życie. To był po prostu kolejny nic nie znaczący dzień. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, w jak wielkim błędzie jesteśmy...

Czytaj więcej...

Książka Georga Orwella pt. „Folwark zwierzęcy” nie we wszystkich szkołach jest lekturą obowiązkową. Podstawa programowa wymaga literatury współczesnej światowej, niekoniecznie tej pozycji, jednak w wielu placówkach nauczyciele zdecydowali, że uczniowie będą omawiać właśnie tę pozycję. Czy powieść angielskiego pisarza powinna znaleźć się w kanonie lektur obowiązkowych?

Czytaj więcej...

Nasza religia głosi, że każdy z nas posiada duszę. Tak jak pielęgnujemy swoją sferę fizyczną, poprzez prawidłowe odżywianie, uprawianie sportu, dbanie o kondycję i stan zdrowia, tak należy dbać o sferę wewnętrzną, czyli duszę. Jak możemy się o nią troszczyć? Oto kilka przykładów.

Czytaj więcej...

Oto wypowiedzi uczniów klasy III gimnazjum, jakie padły podczas dyskusji na temat rozwijania własnej osobowości we współczesnym świecie:

 

Nigdy nie wiem:

- kiedy zamknąć buzię,                                          - czego chcę,

- co mam ze sobą zrobić, jak się nudzę,                 - kiedy jest jakiś sprawdzian,

- kiedy zginę,                                                          - co czeka mnie następnego dnia,

- kiedy odpuścić,                                                     - co wydarzy się jutro,

- co powiedzieć innej osobie,                                 - kiedy przydarzy się coś złego,

- gdzie mam słuchawki od telefonu,                       - w jakiej sali mamy angielki i niemiecki

Nigdy nie będę:
- nauczycielem,                                                      - dążyć do celu „po trupach”,

- mógł zmienić przepisów,                                     - poetą,

- będę złodziejem,                                                  - uciekał od obowiązków,

- ładnie pisał,                                                          - policjantem,

- miał wszystkiego,                                                 - palił papierosów,
- plastykiem,                                                           - lubić historii i wiedzy o społeczeństwie

Czytaj więcej...


Zaloguj

Zaloguj się

Nazwa *
Hasło *
Zapamiętaj mnie
listopad 2018
P W Ś C Pt S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Wkrótce...

Brak wydarzeń

Dzwonki

1. 08:15 - 09:00
2. 09:10 - 09:55
3. 10:05 - 10:50
4. 11:00 - 11:45
5. 12:00 - 12:45
6. 13:00 - 13:45
7. 13:50 - 14:35
8. 14:40 - 15:25

Nasze certyfikaty