Publikacje

Poniżej prezentuję przykładowe ćwiczenia z zakresu motoryki małej, czyli dłoni, nadgarstków i palców oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej, czyli umiejętności koordynowania wzrokiem pracy, w tym przypadku, motoryki małej. W zakres zaburzeń w tym zakresie wchodzi m.in. nieprawidłowy uchwyt narzędzia pisarskiego, zbyt duże lub zbyt małe napięcie mięśniowe, niezdarność w zakresie motoryki małej i inne.

Czytaj więcej...

 Charakterystyka Zespołu Williamsa

W 1961 roku nowozelandzki specjalista od chorób serca J. C. P. Williams zauważył, że pewna grupa jego młodych pacjentów wykazuje szereg wspólnych cech. Oprócz dolegliwości sercowo-naczyniowych dzieci te miały charakterystyczne rysy baśniowych elfów (zadarty nos, mały podbródek, wady zgryzu), a także wydawały się być osobami z upośledzeniem umysłowym. Wśród objawów kardiologicznych najczęstsze były szmery sercowe i zwężenie głównych naczyń krwionośnych. Tych pacjentów Williams zakwalifikował do jednej grupy i opisał na podsta¬wie ich dolegliwości nową jednostkę chorobową nazwaną zespołem Williamsa. 

Czytaj więcej...

Kinezjologia edukacyjna

Za twórcę metody uznaje się Paula E. Dennisona – pedagoga, pioniera w dziedzinie badań nad mózgiem j jego możliwości. W ramach kinezjologii edukacyjnej, stworzył program Gimnastyki Mózgu, którego podstawą jest swobodny ruch. Ten bardzo oryginalny program polega na wykonywaniu prostych ćwiczeń , które powodują prawidłową współpracę półkul mózgowych, wystarczającą do tego, aby doskonalić każdą wybraną przez ćwiczącego umiejętność. 
Jest to metoda terapii zaburzeń, takich jak: zaburzenia ruchowe, zaburzenia uwagi, trudności w nauce czytania i pisania. Według jej twórcy i zwolennika skutecznie uczy i pokazuje w praktyce możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego, niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała w celu rozszerzenia własnych możliwości. Ma korzystnie wpływać na stan równowagi psychicznej, poczucie własnej wartości, lepszą organizację wewnętrzną i zewnętrzną, komunikację ze sobą i z innymi, i w konsekwencji dawać łatwość w porozumiewaniu się, umiejętność podejmowania właściwych decyzji we właściwym czasie, redukcję stresu i naukę szybkiego sposobu rozluźnienia się.

Czytaj więcej...

Dzieci z Zespołem Aspergera mają na ogół zaniżoną samoocenę. Podczas swojego krótkiego życia doświadczyły już z pewnością wielu porażek i niepowodzeń. Rzadko są akceptowane w grupie, słyszą na swój temat wiele negatywnych opinii, dodatkowo ograniczają je rozmaite lęki i fobie. To wszystko może doprowadzić do tego, że nie wierzą w swoje możliwości i czują się gorsze, co wpływa również na sposób postrzegania ich przez inne osoby.

Najważniejszą rolę w podnoszeniu samooceny młodego człowieka odgrywają rodzice, to oni muszą zrobić wszystko, aby dziecko poczuło się dobrze samo ze sobą i zaakceptowało siebie. Jednak nie można zapomnieć o ogromnej roli, jaką spełniają nauczyciele oraz terapeuci pomagający dziecku z Zespołem Aspergera. 

Czytaj więcej...

Istotną kwestią w rozwoju dzieci autystycznych jest zaburzona komunikacja. Zdrowe dzieci dysponują „zasobem słownictwa oraz znajomością reguł gramatycznych, które pozwalają im na sprawne komunikowanie się w sprawach codziennych”.[1] Dziecko w wieku przedszkolnym przejawia również tendencję do tworzenia nowych słów (neologizmów), opanowuje umiejętność opowiadania, odróżniając je od innych form wypowiedzi. Jak podaje Maria Kielar-Turska: „umiejętności narracyjne dziecka rozwijają się w kontakcie z osobą dorosłą. Badania B. Bokus (1985) wykazały, że jeśli dorosły ogląda wspólnie z dzieckiem obrazek będący tematem opowiadania, wówczas wypowiedź dziecka zawiera spostrzeżenie dotyczące obiektu i przedstawionego zdarzenia”.[2]

Czytaj więcej...

Informacje o świecie zewnętrznym odbieramy za pomocą zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, węchu oraz smaku, a także poprzez układy: propriocepcji i przedsionkowy. Jedną z trzech grup kwalifikujących osobę jako autystyczną są ograniczone, powtarzające się i stereotypowe modele zachowania, zainteresowań i aktywności, które wiążą się z indywidualnymi sensoryzmami, o których szeroko mówi Delacato w książce „Dziwne, niepojęte autystyczne dziecko”. Sensoryzmy to wg Delacato „bezcelowe powtarzanie czynności (…), powtarzane rytmicznie zachowania”.[1]

Czytaj więcej...

test


Zaloguj

Zaloguj się

Nazwa *
Hasło *
Zapamiętaj mnie
sierpień 2017
P W Ś C Pt S N
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Wkrótce...

Brak wydarzeń

Dzwonki

1. 08:15 - 09:00
2. 09:10 - 09:55
3. 10:05 - 10:50
4. 11:00 - 11:45
5. 12:00 - 12:45
6. 13:00 - 13:45
7. 13:50 - 14:35
8. 14:40 - 15:25

Nasze certyfikaty