W dniach od 12 do 14 czerwca 2017 r. klasa 6 wraz z klasą 3 gimnazjum udały się na trzydniową wycieczkę w niezwykłe Góry Stołowe. Opiekunami wyprawy byli: p.Łukasz Fortuna, p. Anna Imiołek oraz p. Wioleta Jamróz. Podróż rozpoczęła się w poniedziałek o ósmej rano. Na miejsce zbiórki stawili się wszyscy bez opóźnień. Pierwszą atrakcją, jaka na nas czekała był spływ pontonowy w Bardzie Śląskim. Byliśmy podzieleni na sześć grup, każda płynęła z dorosłym opiekunem. Po prawie trzygodzinnej wyprawie, podczas której spotkało nas wiele przygód, dotarliśmy do brzegu i zjedliśmy pyszne kiełbaski. Następnie udaliśmy się do miejsca naszego noclegu – ośrodka Caritas w Pasterce. Przywitał tam już nas obiad, na który wszyscy czekaliśmy.

Po posiłku zabraliśmy bagaże z autokaru i poszliśmy do pokojów. Następne godziny spędziliśmy na świeżym powietrzu podczas gry w piłkę siatkową i nożną na przygotowanych wcześniej boiskach. Zmęczeni i zadowoleni z atrakcji szybko udaliśmy się na spoczynek, aby zregenerować siły na następny dzień. We wtorek po pysznym śniadaniu wybraliśmy się w góry, aby zwiedzić Szczeliniec Wielki i rezerwat Błędne Skały, które były widoczne z naszego miejsca zakwaterowania. Przez całą drogę towarzyszył nam przewodnik, który w chwilach przerwy umilał nam czas opowieściami o historii miejsc, w których się znajdowaliśmy. Krajobrazy, jakie mogliśmy zobaczyć z punktów widokowych, zapierały nam dech w piersiach. Każdy chciał zrobić sobie „selfie” na tle pięknych gór i dolin. Po prawie siedmiogodzinnej wyprawie udało nam się dotrzeć z powrotem do autobusu i byliśmy z tego powodu bardzo szczęśliwi. Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiadokolację i odpoczywaliśmy. Nie obyło się bez kolejnych godzin spędzonych na bardzo lubianej przez nas grze w siatkówkę oraz klimatycznego ogniska i pieczenia kiełbasek. Było nam trochę przykro, ponieważ wiedzieliśmy, że jutro musimy już opuścić to fantastyczne miejsce. Pobudka następnego dnia odbyła się jak zawsze o godzinie siódmej. Pani Ania i pani Wiola podczas naszego pakowania dokładnie „przeczesywały” nasze pokoje, abyśmy niczego w nich nie zostawili. Udaliśmy się jeszcze na ostatni spacer po okolicy i wyruszyliśmy w drogę. Zgodnie z planem pojechaliśmy do Kudowy Zdrój, gdzie uszczęśliwieni znaleźliśmy Biedronkę i zrobiliśmy upragnione zakupy, a następnie spędziliśmy czas w Parku Rozrywki. Wszyscy byli zadowoleni z atrakcji i nim się spostrzegliśmy, musieliśmy wracać do autokaru. Około godziny osiemnastej wróciliśmy szczęśliwi, cali i zdrowi do Świebodzic. Nasza trzydniowa wycieczka była bardzo ciekawa, pełna atrakcji i przygód. Nauczyliśmy się podczas niej m.in. sterować pontonami, a także poprawiliśmy swoją sprawność ruchową. Myślę, że wszyscy, tak jak ja, są zadowoleni z tej wyprawy. Serdeczne słowa podzięki kierujemy w stronę naszych opiekunów, którzy, mamy nadzieję, miło spędzili z nami czas, a także dla pana kierowcy, z którym bezpiecznie podróżowaliśmy.